aktualno o nas kontakti aktivnosti bilo je... fotografije  

Poletje se nezadržno poslavlja. Konec je dopustov. Šola je začela in ponovno imamo goro obveznosti in sebe kar malo zanemarjamo.

A tudi jesen je odličen za duševno zdravje, za skrbno delo s čustvi, ki so pomemben del našega življenja.

Doživljamo namreč vsak dan, preko celega dneva. Na tak način nam telo sporoča, kaj se z nami dogaja.

Dobro je vedeti oz. poznati jezik našega telesa, kaj nam želi sporočiti, kaj to pomeni in kaj moramo narediti, da lahko poskrbimo zase in se zaščitimo.

 

Poznate »jezik« svojega telesa? Veste kaj vam sporoča? 

Ali se zgodi, da njegov jezik razumete šele takrat, ko je telo popolnoma izčrpano ali celo zboli? Z dobrim poznavanjem našega telesa, edinega »doma« ki ga imamo, lahko težave sproti rešujemo in tako ni potrebno, da zabredemo tako daleč.

 

Vzemite si čas zase ... Čas za svojo dušo ...

Zelo pomemno je, da si vzamete čas zase in tako poskrbite za svojo dušo, za čustveno stanje in za svoje telo.

Spočiti in umirjenih misli, boste lažje pristopili k vsakodnevnim izzivom, ki vam jih prinaša starševstvo.

 

Pokažite otrokom, kaj je skrb zase ...

Tudi otroke boste s tem naučili, kako se spopadati z vsakodnevnim stesom, ki ga doživljamo vsi, tako odrasli kot otroci. Vsi smo vpeti v ta hiter tempo življenja. Otroštvo ni več enako kot je bilo, otroci imajo na razpolago več stvari in so tako bolj okupirani in pod pritiskom priložnosti, ki jih to obdobje ponuja.

Časa za dolgčas ni več. Zdi se nam neproduktivno biti zdolgočasen ...

 

Izziv...

Vzemite si 10 minut časa zjutraj ali zvečer. Lahko meditirate ali pa samo sedite v tišini in se fokusirate na svoje lastno dihanje in telo. 

Vsedite se na blazino, nekje v vaši hiši/stanovanju, kjer imate mir in se boste lahko osredotočili nase. Zaprite oči in se osredotočite na vdihe in izdihe. Začutite kako se vaš prsni koš dviga in spušča. 

 

Tišina, mir...

Če ste to storili že medtem, ko ste brali. Čestitam. Naredili ste nekaj zase, vzeli ste si čas zase. 

Mogoče ste opazili, da so vaše misli vmes odtavale. Mogoče so vam misli celo skalale naokoli. To je normalno.

Cilj meditacije oz. umirjanja je zbrati naše misli, da jih lahko uporabimo tako, da delajo za nas. Ko se naučimo vsak dan sedeti v tišini in opazovati svoje misli, bomo sposobni prevzeti kontrolo nad našimi mislimi in jih bomo lahko začeli pravilno usmerjati. Ko postanete mojstri kontrole nad mislimi, jih boste lahko usmerjali v vaše dobro in se tako počutitli srečneješe. 

Skrb zase je pomembna. Le, ko sedimo v tišini lahko pridemo v stik sami s seboj. Takrat se nam odprejo naše globine osebnosti, doživljanja in čustvovanja. 

Takrat stopimo v dialog sami s seboj ali z višjo dimenzijo (odvisno od tega v kaj verjamemo). 

 

Želim vam vse dobro in veliko moči pri spreminjanju sebe, dragi starši.

Taša Cucek

 

O avtorici

Taša Cucek, magistra zakonskih in družinskih študij, specialistka zakonske in družinske terapije,  po relacijskem družinskem modelu, Dr. Christiana Gostečnika na Teološki fakulteti v Ljubljani in stažistka na Družinskem centru Sveta Gora in v Sežani - Tankovske brigade 9.

Področja delovanja: delo s starši in otroki, igralna terapijo, kjer preko različnih tehnik pomagam otrokom, da pridejo v stik s seboj, delo z družinami, posamezniki, ki se znajdejo v težavah na področju motenj hranjenja, delo z mladostniki, itd.


 Starši, vzemite si čas zase



Medobčinsko Društvo Prijateljev Mladine Sežana (c) 2012   Produkcija - Digital iN -